Mattz Biraths 6 råd för att få toppbetyg av kunderna
Hyr en timme har fått hundratals kundrecensioner och så gott som alla är positiva. Hur får man kunderna att skriva positivt om en på Reco, Facebook och Google? Här delar Hyr en timme-Mattz med sig om hur man gör.
Han räknar snabbt upp recensionerna som blivit en viktig del av hans företag: 220 på Reco, 349 på Google, 355 på Facebook och 170 på den egna hemsidan. En är negativ, kunden hade missförstått konceptet med företaget Hyr en timme, menar Mattz Birath.
Han vill göra gott, att människor ska vara nöjda med det han uträttar, men recensionerna är också en väg till nya kunder.
Läs också intervjun med Mattz Birath
”Klart det är trevligt att få sälja eget material”
Mattz Birath berättar hur han jobbar.
1. Kommunikation med kunden är det allra viktigaste.
2. Uppföljning av jobbet via SMS, telefon eller mejl. Jag hör alltid av mig efteråt för att kolla om de är nöjda.
3. Att komma i tid, berätta om man skulle bli lite sen och höra av sig när man kommer. Jag ringer alltid när jag är på väg till kunden.
4. Att vara hel och ren, ta av sig skorna när man går in i någons hem och att städa efter sig.
5. Försäkra sig om att kunden verkligen är nöjd, annars åker jag tillbaka och fixar det som inte är bra.
6. Att vara väl förberedd. Det mejlas bilder och jag har ibland videosamtal för att jag ska ha med mig rätt grejer. Sedan har jag bilen full med material för att kunna hämta en annan typ av dimmer till exempel. Jag är inte borta två timmar för att hämta något på grossisten.
Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få nyheter, tips och bevakningar rakt ner i inkorgen