LK lanseras på Bauhaus: ”Då byter jag system”
När LK lanserar ett utvalt sortiment på Bauhaus upprör det en del rörmokare i sociala medier. Bojkott! tycker till och med någon. Vad betyder det för varumärket, Jonas Douhan, försäljningschef?
Grossisterna får konkurrens:
Första renodlade nätbutiken för teknisk isolering
Exklusivt för hantverkare via grossist eller tillgängligt för alla på byggvaruhusen? Ämnet väcker känslor, exempelvis när LK nu lanserar delar av sortimentet på Bauhaus. I diskussionen i en Facebookgrupp för VVS-montörer lyfts till och med frågan om bojkott.
“Går LK ut på Bauhaus byter jag system”, skriver en montör.
Andra ser fördelar: ”Toppen med ökad tillgänglighet och kanske lägre priser än hos grossisten”, ”Öppettiderna är bättre” och ”Allt som gör det lättare att använda kvalitetsprodukter när man knäcker är toppen”.
Jonas Douhan, försäljningschef på LK låter förvånad över reaktionerna:
– Produkterna finns redan i bygghandeln, både fysiskt och digitalt. Det här är ytterligare en handelsplats till för dem som vill köpa LK-produkter, säger han.
Tror du att det kan påverka LK:s varumärke negativt bland proffsen?
– Nej, på Bauhaus finns många kända märken och det finns ingenting som tyder på att det har förstört deras status. Vi är trygga med vårt varumärke och våra produkter.
Nätköp:
Tvist om materialkostnad: ”Jag hade kunnat köpa samma material för en tredjedel av priset”
Kan det innebära att priserna blir lägre, som vissa hoppas på?
– Det vet jag inte, prissättningen är inget som vi bestämmer över.
Vilka av era produkter kommer man att kunna hitta på Bauhaus?
– Det är ett utvalt sortiment av golvvärme och tappvattenprodukter.
Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få nyheter, tips och bevakningar rakt ner i inkorgen