E-handelsjätten tar över Hafa
BHG Group köper 94 procent av det privatägda badrumsföretaget Hafa Bathroom Group med varumärkena Hafa, Noro och Westerbergs.
Hafa Bathroom Group omsatte cirka 200 miljoner kronor under förra året.
Läs också: FM Mattsson Mora köper brittisk leverantör
”Vi tar ett historiskt steg”
Läs också: Grohechefen om branschens hållbarhetsfrågor
”Hur dumma var vi som använde plaströr?”
– Genom förvärvet tar vi ytterligare ett steg i BHG:s satsning på egna varumärken inom DIY, säger BHG:s vd och koncernchef Adam Schatz i ett pressmeddelande.
Hafa Bathroom Group är verksamt i samtliga nordiska länder och i Baltikum.
–BHG är en stark ägare med mycket ambitiösa tillväxtambitioner och en entreprenöriell kultur som passar Hafa Bathroom Group väl. Vi kommer fortsätta utveckla affären både ihop med externa kunder och genom expansion i BHGs kanaler, säger Anders Hofstedt, vd för Hafa Bathroom Group.
Anders Hofstedt och ledningen i Hafa Bathroom Group kommer att fortsätta driva verksamheten från Halmstad och behåller ägande i bolaget. Hafa Bathroom Group kommer att konsolideras inom BHG:s DIY-segment.
E-handelskoncernen BHG, tidigare Bygghemma Group, har huvudkontor i Malmö och är noterat på Nasdaq Stockholm. BHG:s e-handelsverksamheter har över 2 000 anställda och koncernen omsatte förra året cirka 9 miljarder kronor.
Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få nyheter, tips och bevakningar rakt ner i inkorgen