HR-strateg på installationskoncern prisas
Christine Nilsson, HR-strateg för en stor svensk installationskoncern, belönas med titeln ”Årets employer branding manager” av Universum.
Bravidakoncernens HR-strateg Christine Nilsson driver arbetet med ”employer brand”, hur företaget uppfattas som arbetsgivare av potentiella, nuvarande och tidigare anställda, Det har nu resulterat i utmärkelsen ”Årets employer branding manager”.
– Det känns jätteroligt. Jag är stolt över de framsteg vi gjort inom området på Bravida. Vi har tagit stora kliv framåt i Employer Branding-frågor de senaste åren och vi har skapat ett bra samarbete mellan HR i hela koncernen och vår kommunikationsavdelning. Framförallt har medarbetarnas och ledningsgruppens engagemang varit avgörande, säger Christine Nilsson i ett pressmeddelande.
Utmärkelsen baseras på följande kriterier:
- personens intresse för och engagemang i ”employer branding-frågor”,
- hur väl personen bidragit till att ledningsgruppen engageras i frågorna,
- att företaget kommunicerar sitt “employer brand” på ett innovativt och trovärdigt sätt,
- att företagets “employer branding-aktiviteter” lett till resultat i bland annat Universums mätningar.
Bravida mottog priset tillsammans med Ericsson. Övriga nominerade till utmärkelsen var representanter från Tetra Pak, Svenska Kraftnät, Siemens, Folksam, Tieto och JM.
Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få nyheter, tips och bevakningar rakt ner i inkorgen